Het station van Moere was in het verleden een halte op de beroemde treinlijn 62, die Oostende en Torhout met het Noord-Franse Armentières verbond. De lijn speelde in de roaring twenties een cruciale rol in het internationale luxetreinverkeer. Rijke Parijzenaars spoorden met de Paris-Côte Belge Pullman Express naar mondaine badplaatsen als Oostende en Knokke, hun koffers en hoedendozen gevuld met de allernieuwste haute couture en badmode. Vanuit Oostende gingen adel, staatshoofden en rijken aan boord van treinen waarvan de uitzonderlijke elegantie nu nog tot de verbeelding spreekt: de Orient Express, de Oostende-Wenen Express en de Oostende -Sint-Petersburg Express.
De Paris-Côte Belge Pullman Express legde de afstand tussen Parijs en de Belgische kust af in vijf en een half uur. Langs het 22 km lange traject Torhout-Oostende bevond zich elke drie kilometer een station. Van de stations in Wijnendale, Ichtegem, Eernegem, Moere, Gistel en Snaaskerke is dat van Moere het enige dat in zijn oorspronkelijke staat werd behouden. Het werd officieel in gebruik genomen in 1868 en bleef in dienst tot 1963, toen de laatste passagierstrein er halt hield. Sinds 2002 is het station van Moere beschermd als monument.
Het oude treintraject werd getransformeerd tot ‘De Groene 62’, een fiets- en wandeltraject. Treinen rijden hier niet meer voorbij, maar de rechtstreekse verbinding tussen polderland en kust is gelukkig gebleven. De as doorkruist historische polders, zandruggen, vlaktes en plateau’s. Van dit uniek en gevarieerd landschap kunnen ook de gasten van Spoor.62, te voet of op de fiets, volop genieten.